Sidor

söndag 23 oktober 2011

Söndag

Glömde visst att skriva igår...hade fullt upp hela dagen med att laga mat, baka kladdkaka, plugga och få besök :)
Min mamma, T, min syster och hennes kompis S kom på besök efter en dag på ullared. Trevligt att träffa dem!
Jag bjöd på pasta sallad och sen kladdkaka, gott!

Recept på kladdkakan:

4 pers

Ingredienser

  • 100 g smör
  • 2 1/2 dl socker
  • 2 ägg
  • 1 1/2 dl vetemjöl
  • 1/2 dl kakao
  • 1/2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 8 after-eight - bitar

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 175°C.
  2. Smält smör i en kastrull. Ta från värmen.
  3. Rör ner socker och ägg. Blanda väl.
  4. Rör ner vetemjöl, kakao, vaniljsocker och salt. Blanda väl. Hacka sedan after-eight i små bitar och blanda i smeten.
  5. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, 24 cm i diameter. 
  6. Grädda mitt i ugnen i 18-20 minuter.
  7. Servera med grädde eller glass
__________________________________________________________________________________

Väldigt god om man tycker om mint ;)

Blev en lyckad kväll!

Idag så har jag pluggat fram tills nu, har redovisning imorgon och är jätte nervös eftersom jag inte gillar att redovisa :S men det kommer nog att gå bra hoppas jag!
J är iväg och byter däck så när han kommer hem ska vi åka och kolla på en jacka som han hittat, hoppas den är kvar.

Solen skiner och det är blå himmel :) behövs nu när det varit grått ett par dagar.

// Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar