Sidor

lördag 8 oktober 2011

Helg

Då var det lördag, redan?! Hänger inte med längre...
Gårdagen började bra men en cykeltur på 12 km och sedan akupunktur :)
Efter det så skulle jag till läkaren för att kolla upp min mage då jag haft väldigt ont i två dagar, där hann han knappt känna innan han säger att "ja, detta måste du åka till akuten för. Jag tror det har med blindtarmen att göra..."
  
Jag känner mig lite chockad och ringer J som får komma och hämta mig.
På akuten så kom vi in rätt fort då det inte var så många där. Första genomsökningen gick också undan och sen fick vi gå till ett nytt rum där dem tog en massa prover. Sen fick vi vänta i 3 timmar innan en sjuksköterska kommer in och frågar om vi inte fått hjälp än så hon sa till läkaren att komma till oss (dem skyllde på mycket folk, men vi tror att dem glömt oss)
När väl läkaren kom så kollade hon igenom mig och sen så berättade hon att proverna såg bra ut men det var fortfarande ett frågetecken varför jag hade ont i magen så hon skulle prata med en kollega. Fick vänta en stund till och sen kom en jätte trevlig läkare in och kände på magen och sa att den känns bra och han tyckte att jag kunde få åka hem och komma tillbaka om det blir värre. Blir det inte bättre så ska jag kontakta vårdcentralen igen för en utredning.

Vi kom hem rätt så sent så det blev att  äta och sen gå och lägga sig.
Har fortfarande ont men inte lika mycket så hoppas att det försvinner.

Idag så måste jag göra läxorna som jag skulle gjort igår men J jobbar ändå så jag kan göra dem tills han kommer hem. Sen ska jag va ledig resten av helgen :)

Trevlig helg!!

// Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar