Sidor

onsdag 29 maj 2013

Jobb och årsstämma

Oj, redan onsdag!? Haha man hinner ju knappt tänka på att det är måndag innan det är onsdag och sen helt plötsligt är det ju fredag igen ;) Skönt!

I dag har jag fortsatt att vara ute i jouren, det börjar sätta sig nu :) Ska vara där imorgon och lite på fredag också och sen så får vi se om jag ska vara själv eller hur det blir! Känns i alla fall väldigt skönt att lära sig nya  saker och se hur allt  fungerar. Man får ju även en bättre kontakt med övrig vårdpersonal också vilket är kul!

Nu ska vi snart bege oss till årsstämma för vår bostadsrättsförening, mindre kul men väldigt viktigt! Blir nog sent men jag hoppas att de bjuder på smörgås eller något ;) Skönt att jag slutade 16 i dag och inte 17 för då hade det blivit stressigt men nu hann vi både äta i lugn och ro och även sitta och varva ner och även blogga lite ;)

Håll tummarna att det inte blir så mycket tjafs utan mer "vuxna" lösningar och bra beslut som för föreningen framåt mot ett trevligare boende :)

2 kommentarer:

  1. hej! hittade din blogg, när jag letade på din utbildning. har sökt den nu till hösten fast i Umeå. hur tycker du utb. har vart, å hur ser det ut nu när du är färdig med jobb??
    Med vänlig hälsning /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny!
      Vad kul att du valt den utbildningen :) Jag tycker att den har varit bra, passar mig som är mer praktiskt lagd än teoretisk! Första året var väldigt mycket plugg och mycket nytt då man lär sig i princip hela kroppen, organen och olika sjukdomar plus latin m.m. men samtidigt väldigt roligt! Sista året var inte lika tufft utan man kände sig nästintill klar redan ;)

      I och med att vi hade så mycket praktik (21 v) så fick jag snabbt in en fot i verksamheten och jag hade turen att få ett timvik på min första praktik och där jobbar jag just nu som sommarvikarie :) Så det ser ljust ut med jobb! Det som är bra är ju att man kan både jobba inom sjukhus, vårdcentralen, privat, läkemedelsföretag m.m. så det finns ju att välja på. Hoppas verkligen att du kommer att trivas med både utbildning och yrket :) Hör gärna av dig om det är något mer du undrar över! Jag har även böcker kvar om du är intresserad och kommer att ha samma :)

      Mvh
      Jennie

      Radera