Sidor

fredag 24 maj 2013

Första veckan avklarad

Tjoho jag klarade första veckan ;) haha nej men det känns skönt att ha första veckan avklarad för den är alltid värst!

Har denna veckan bara skrivit, nästa vecka ska jag lära mig en ny arbetsuppgift, spännande. Känns skönt att ha något att växla emellan för annars blir det lätt enformigt. Konstigt nog även om man jobbar långa dagar så går tiden fort, förutom sista timmen mellan 16 och 17, då går tiden lååångsamt...men det är bara att hålla sig sysselsatt så går den timmen också bra.

Har bestämt mig för att cykla varje dag till jobbet och jag kan säga att denna veckan har det regnat 3/5 dagar och varit kallt och blåsigt så det kan ju bara bli bättre ;) fast i och för sig, åskar det så är det värst för då lär jag inte cykla...är hemskt rädd för åska och ska jag då behöva cykla också, nej jag tror hellre att jag tar bussen och lämnar cykel de dagarna för åska är något jag har respekt för!

I dag så slutade jag 10.30 på grund av ett läkarbesök, skulle slutat 12 så fick flexa lite (vuxenpoäng). Besöket gick bra och efter det så cyklade jag hem fast jag tog en så kallad omväg med flit för att bränna lite fler kalorier ;) var väldigt skönt för det var en längre sträcka fast utan så mycket uppför så den blir det nog fler gånger! När jag kom hem så fick jag en mindre rolig överraskning i förrådet, vi har upptäckt att vi fått möss som förstört väggen och diverse saker inne i förrådet och J har därför lagt ut råttfällor, och i dag när jag kom hem så var det en mus som låg död där och då slog det mig att jag tänker då minsann inte ta väck den och när jag ringde J så sa han samma sak haha men han är man och han la dit fällorna så han får ta väck den ;) haha

Nu ska jag slappa lite innan det är dags att åka och storhandla...och sen tar jag helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar