Sidor

onsdag 25 januari 2012

Pastasallad med kikärtor

För 2 personer.

Snabblagad, nyttig och billig maträtt. Perfekt att ha med i lunchlådan!

Ingredienser
1 burk färdigkokta kikärtor eller 2 dl hemmakokta
Sallad
Tomater
Gurka
Rödlök
Fetaost
2 portioner penne
Eventuellt färsk basilika till dekoration

Marinad:
4 msk olivolja
0,5 msk balsamvinäger
2-3 pressade vitlöksklyftor
0,5 msk basilika
Salt
Peppar

En väldigt god och mättsam sallad :) Lätt att göra och går snabbt bara kikärtorna är klara!
__________________________________________________________________________________

Idag fyller världens bästa granne och vän år :) Försöker intala mig att det innebär tur för dagens tenta ;) 

Ni som ser detta får gärna hålla tummarna!

2 kommentarer:

  1. Det är inte varje dag man läser recept med kikärtor...tror aldrig jag använt det i matlagning förutom när jag gjort falafel..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis, jag hade aldrig innan ätit kikärtor vad jag vet! Fick bara en dille om att testa det och det fanns rätt mycket som man kunde använda det med :)

      Radera