Sidor

söndag 1 januari 2012

1 januari 2012

Jaha då var det ett nytt år! Ett år med nya utmaningar och möjligheter :)

Gårdagen blev en lugn och mysig hemma kväll med lite tv spel och filmmys. Vi hade köpt sådana där ljuslyktor att skicka upp men det fungerade inte så bra så det blev bara en som fick flyga iväg. Men vi kollade på alla andras raketer och ljuslyktor istället :)

Till mat blev det tre rätters:

Förätt:

Toast med tomatsallad på

Jag valde att ta minibaguetter istället men det är ju upp till var och en. Sen blandade jag 6 st röda plommontomater, 6 st gula plommontomater, basilika, vitlök och fetaost. Sen lite salt och peppar efter smak. Innan man lägger på salladen så kan man hälla lite olivolja över brödet.
Blev riktigt nöjd och kommer nog att göra om det flera gånger :)

Varmrätt:

Baconlindad nyårskaramell alá Johannes

Det är baconlindad fläskfilé fylld med chevré ost och till det hade vi curly fries och cafe de pare sås. Väldigt gott :)

Efterrätt:

Bananasplit glass (glömde ta kort) Väldigt god om man gillar bananasplit :)

___________________________________________________________________________________

Idag så var det segt att gå upp men J drog upp mig så jag hade inget val ;) Efter en mysig frukost så satte vi igång med att montera mitt skrivbord och stol. Det var inte det lättaste men efter några samtal till pappa så löste vi det! Ska bara till en snygg utsida till lådan också sen är det klart :)

Är jätte nöjd! Tack pappa för det fina bordet :)

Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen för i morgon är det slut på ledigheten...

Trevlig kväll på er!

1 kommentar: