Sidor

måndag 2 januari 2012

Första skoldagen detta året

Jaha då var första skoldagen för detta året avklarad! Var inte en speciellt lång eller jobbig dag så det var ju en skön mjukstart :)

Här hemma har jag lagat morotsbiffar och J har gjort potatismos, ska göra sallad snart också sen kan vi äta :)

Recept på morotsbiffarna:

1 kg morötter
1 kruka färsk krydda (t.ex. basilika eller dragon)
2 ägg
2 dl mjöl
1 dl sesamfrön
Salt och peppar
Olja till stekning

Riv morötterna grovt och hacka kryddan.
Vispa upp äggen med en gaffel i en rymlig skål.
Tillsätt morötterna och övriga ingredienser.
Forma tunna biffar och stek dem i olja, i ca 5 min på varje sida.

Servera med potatismos och sallad.

Smaklig måltid :)

Imorgon är det skola igen men vi är lediga torsdag och fredag så jag är nöjd :)

Ha det bra!!

1 kommentar:

  1. morotsbiffar har jag aldrig testat men däremot har jag gjort en sorts köttfärssås på morötter, man gör som vanlig köttfärssås men istället för färs har man rivna morötter =)

    SvaraRadera