Sidor

söndag 1 december 2013

1:a advent

Redan december och 1:a advent!
Har ni hunnit fixa julklapparna ännu? Jag har hunnit fixa de flesta men är inte riktigt klar ännu, ska till stan en sväng på fredag så hoppas hitta det mesta då så att man kan slappa resten av december ;) haha

I fredags så var jag och gjorde gastroskopin, en mycket obehaglig upplevelse måste jag säga! Doktorn var jätte duktig för han satte sig ner innan och berättade allt hur det skulle gå till och sen så frågade han mig vilka symtom jag hade och sen så fick jag ställa frågor osv. Mycket bra bemötande :) Sen när själva undersökningen började (utan bedövning!!) så var det den längsta minuten i mitt liv kan jag lova! Usch :( men det gick ju snabbt så det var skönt!! Sen så satte han sig ner igen med mig och förklarade vad han hade sett och frågade hur jag mådde. Duktig och trevlig läkare, det gillar vi!! Tack till min älskade J som följde med mig och som stöttade mig <3

Undersökningen visade inte på att något var fel men han trodde med största sannolikhet att jag har ökad produktion av magsyra vilket är vanligt hos många men han trodde även att jag kommer att bli av med det inom ett par veckor men denna nya medicin som jag fick, så det låter ju bra :)
Fick även hem provsvaren från vårdcentralen och de var negativa (eller hur man säger) så det var skönt!!

I går så var jag och tre till och jobbade, vi har fått lov att jobba övertid för att komma ikapp lite vilket passar mig bra då ändå J jobbar varje lördag så jag kan ju lika gärna också göra det. Går även in extra vissa vardagar också.
Efter jobbet igår så gick jag till frisören för en totalförvandling ;) klippte av mig håret, känns så skönt att slippa fixa det långa håret varje dag och slippa att det är i vägen!
Före
Efter



















Sen så tog vi en sväng till Eurostop för lite shopping och sen på hemvägen blev det pizza för ingen av oss orkade laga mat ;) Avslutade även dagen med en julcider, väldigt god faktiskt!!


I dag har det gått i ett, varför har man inte fler dagar på helgen för??

Vi började med att adventspynta, inne och ute :) Ute får ni bild på senare för vi måste byta den ena slingan...
Sen så bakade jag/vi (J gjorde några) pepparkakor, gott!!

Garderoben :)

Sovrummet

Köket (sorry dålig kvalitet) 

Köket/vardagsrum

Vardagsrum

Köket

Vardagsrum :)
Pepparkakor

Efter det så slängde vi i oss lite mat och sen åkte vi ner till stan för julskyltningen, men vilken besvikelse! Knappt något där ju, riktigt tråkigt!! Väldigt många människor som ändå tagit sig ner till stan för detta och då kan man ju tycka att Halmstad borde satsa lite mer, men icke...väldigt synd :(

Veckohandla måste man ju också så vi gjorde det på hemvägen och nu är vi äntligen hemma och ska snart ha lite glöggmys och se på julkalendern :) Mysigt!!

Ha en trevlig första adventskväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar