Sidor

lördag 28 december 2013

22/12 – 27/12

Då var julhelgen över och snart är det nytt år! Här kommer en sammanfattning från denna vecka:

Söndag:
Efter tågresan som gick jätte bra utan förseningar så hämtade pappa mig för lite fikamys innan jag skulle vidare till mamma. Mysigt att få träffa pappa och C och även alla djuren. Sen så fick jag låna hans bil för att ta mig till mamma och lillasyster. Där blev det middag för att sen göra sig i ordning för att åka till kyrkan tillsammans med farmor för att lyssna på min morbror och hans familj när de sjöng, riktigt mysigt! Då först fick jag lite julstämning. Tack familjen Frid!! Efter det så åkte till hem till mamma igen och där tog vi det lugnt resten av kvällen.

Måndag:
Vaknade tidigt…typiskt, men ändå rätt skönt att bara ligga och  slappa innan man går upp. Sen så tog jag och mamma en lång frukost men mycket prat, mysigt! Lillasyster var på praktik så henne hämtade jag hem senare. Dagen bestod i att baka julgodis, det blev: polkaknäck, chokladkola, chokladbollar med jultouch, rocky road, jultryffel och snickers. Mycket gott blev det.

Julgodis
På kvällen så kom min lillebror dit efter jobbet och då blev det massa bus och mycket prat! Vi klädde även granen ihop alla syskon och sen så satt vi och mös allihop i soffan resten av kvällen.

Jag och mina syskon för många år sen <3
Syskonbus <3

Tisdag (Julafton):
Upp tidigt för att fixa håret och fixa i ordning sig. Sen så blev det frukost med mamma och syskon. Efter att vi gjort oss klara så var det dags att dela ut julklappar, av mamma fick jag en smörgåsgrill, sjal men dödskallar och en sparbössa (med pengar i) med dödskallar på. Tack!! (tror inte jag glömde något).

Två jular = Två granar

Sen så bar det av hem till pappa och där fixade vi ordning med maten och dukade m.m. Vid 13-tiden så kom farmor och farfar med hundar och sen så åt vi en massa god julmat. Sen satt vi och jäste lite innan vi dukade av för att sedan kl 15 kolla på Kalle Ankas Jul, pappa gick ut med hundarna och farfar sov men vi andra tittade! En mycket trevlig tradition som inte går att missa!!
Efter Kalle Ankas Jul så var det dags att öppna julklappar, tyvärr kom det ingen tomte i år men min lillebror fick agera julklappsutdelare.
I julklapp fick jag:
Av pappa och C: Mysdress.
Av farmor och farfar: Filt och halsduk.
Av lillasyster: Dödskallelinne och en lampa till både mig och J.
Av lillebror och F: En fleecetröja, dödskalletvålar + formar.
Av bonusbror J: Lotter.
Av J: Två nyckelringhögtalare, två dödskalle t-shirts och en massa nagelsaker.
Av svärföräldrarna: Jumpsuit
Av D och H: Dödskallekuddfodral.

En massa fina saker. Superlycklig över allt!
Av mig fick J Iron Man 1-3, en tröja och Disney on Ice biljetter.

På kvällen sen så kände jag mig inte alls pigg men trodde att det kanske berodde på allt hundhår som fyra hundar medför så jag tänkte inte mer på det utan vi hade en jätte mysig kväll.

Onsdag (Juldagen):
Under natten så vaknade jag flera gånger av att jag mådde dåligt så det var bara att inse att jag blivit sjuk…tråkigt! J kom under eftermiddagen, som jag längtat! Farmor och farfar ville gärna få träffa oss alla och även J och F som också kom hem under dagen så vi åkte dit på middag, kände mig inte helt hundra men eftersom det var hemma hos farmor och farfar så kände jag att om jag behövde vila så kunde jag säkert låna någon säng. Det behövdes som tur var inte men efter mycket god mat och god efterrätt och fika så fick jag och J tacka för oss för att åka hem och vila. Tack för en mysig och god middag!
Kvällen blev tidig för jag orkade inte vara uppe så länge och J hade ju kört långt å det blev tidigt i säng.

Torsdag (Annandag jul):
Denna dag var tänkt att jag skulle åkt på släktmiddag som vi brukar ha på mammas sida. Något som jag verkligen såg fram emot eftersom vi är en så stor släkt och vi sällan träffas men eftersom jag kände mig ännu sämre så valde jag att stanna hemma så att jag slapp smitta hela släkten ;) hade nog inte varit så kul för dem heller. Hade nog själv inte orkat vara med så länge heller för den delen. Så det blev en heldag i soffan. J tog med sig min bonusbror och åkte till stan för lite shopping men de kom hem tomhänta.
Annars så gjorde vi inte så mycket mer än att kolla på film och slappa i soffan, skönt i och för sig att bara vara men samtidigt synd att missa släktträffen.

Fredag:
Dags för hemfärd. Vi tog det lugnt under förmiddagen och sedan så åt vi lunch och fikade innan vi begav oss hemåt Halmstad. Regnet öste ner och mörkret gjorde oss följe men annars gick resan bra! Kändes som vanligt väldigt jobbigt att lämna alla där uppe men snart fyller vi år så då kommer vi igen :). Hemma så gjorde vi inte många knop. Det blev film och soffmys och sedan sängen. J skulle upp tidigt för att gå på intervju på ett företag, håll tummarna nu.

Jag och alla djur
Det var allt för denna julhelg det! Synd att man blev sjuk men jag hann i alla fall fira jul med hela familjen innan så jag är nöjd och hellre en förkylning än maginfluensa!!

Nu ska jag fortsätta att slappa och vila så att jag orkar jobba på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar