Sidor

söndag 22 december 2013

4:e advent

Då var det 4:e advent! Endast 2 dagar kvar till julafton :)

Denna veckan har varit seg, J har har fått besked om att han tyvärr var tvungen att gå hem i fredags vilket är väldigt synd och tråkigt då hans chefer sagt flera gånger att de skulle göra allt för att få honom att stanna och försöka fixa det på något sätt och sen får han bara beskedet att han får gå hem...men på något sätt så löser vi detta! Tillsammans är vi starka älskling <3

Visst går många drömmar i kras då jag äntligen fått jobb och vi började se framåt och då kommer detta men vi har ju varandra och det är viktigast! Vi är ju fortfarande unga ;)

Det har känts under hela veckan att man har räknat ner inför julledigheten för jag har varit jätte trött och seg! Har inte varit motiverad alls men som tur var så gick ju även denna veckan fort så det var ju positivt ;) haha
Depressionen gör ju inte saken bättre men jag jobbar på att försöka ha så kul som möjligt under jul och vinna över monstret som finns på insidan, mitt nya mål för tillfället är att låta mig själv få må bra och inse att jag är den jag är och jag är bra som jag är! Lättare sagt än gjort men för att jag ska orka leva med mig själv så måste jag också jobba med det och våga visa hur jag mår, för man mår inte bra utav att stoppa allt inom sig. Det håller inte i längden.

Uppdatering om magkatarren (eller vad det nu blev för diagnos): Det är mycket bättre! Jag känner fortfarande av det när jag äter vissa saker men det funkar mycket bättre och jag får nog lära mig att äta efter hur min mage reagerar. Det går ju oftast över efter en stund så om jag vill unna mig något som inte min mage gillar ibland så gör jag det och sen får jag stå för det efter ;) Snart så är min medicinkur slut så jag får se hur det blir då men annars så ringer jag och önskar mer medicin för denna har ju faktiskt hjälpt!

I dag så bär färden av mot Skövde/Skara för att fira julen med min familj (utan J), ska bli jättemysigt att få träffa alla igen och få vara där under en längre tid så att man hinner umgås med alla utan en massa stress. J kommer upp i efterhand så han får också träffa min familj :)

Vet inte om jag kommer att kunna blogga så mycket men annars så kommer det en rejäl uppdatering i efterhand :) Ska försöka att ta en massa foton i alla fall!

Hoppas ni alla får en super trevlig jul med nära och kära :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar