Sidor

tisdag 15 november 2011

Tisdag

Idag var det studiebesök på Halmstad sjukhus som gällde :)

Vaknade med världens värk av stygnen men det var bara att ta värktablett och se glad ut...kallt var det ute också -1 men det gör mig inte så mycket för det är ju ändå november.

På sjukhuset så fick vi först lite kaffe och smörgås och sen lite info om sjukhuset i helhet. Därefter blev vi indelade i grupper (samma som sist) och sen gick vi iväg. Min grupp var först på akuten, det var ett trevlig ställe och där kan jag tänka mig att praktisera :), sen så gick vi till kvinnokliniken och där blev det lite stressigt men vi hann nog se det mesta, väldigt intressant. Sen var det lunch paus innan vi gick till kirurgi/onkologi och urologi avdelningen, blev rätt snabbt där med men det vi såg var intressant men också lite läskigt då det handlar om dels cancerpatienter och det kan nog vara jobbigt psykiskt att se.
Dagen som helhet har varit bra och man känner mer och mer att man vill komma ut på sin LIA nu :)

Har precis skickat in läxan som vi hade och nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Juste ja, jag och J har hunnit med en promenad innan också så jag känner mig riktigt nöjd med dagen!

// Jennie

1 kommentar: