Sidor

söndag 2 februari 2014

Nytt frieri i snön :)

Då har ännu en vecka gått och vi är nu inne i februari, min månad då jag fyller år denna månaden :) 

Veckan började med sjukdagar måndag till onsdag där jag mest satt i soffan eller vid datorn. Tråkigt att vara hemma när man är pigg i hjärnan men slut i kroppen och samtidigt behöver springa på toaletten stup i kvarten...Penicillinet har inte hjälpt särskilt mycket heller :( 

I torsdags så gick jag till jobbet för att prova på hur det kändes och det gick rätt bra även om jag hade ont och behövde gå oftare på toaletten men mina kollegor stöttade mig så det kändes ändå okej att vara på jobbet :) När jag gick till bussen på morgonen så hade J skrivit i snön till mig: 


Gulligt va?! <3


Sen i fredags morse så sa han att han även att skrivit denna morgon också så jag gick med spänning till bussen för att se vad han hade skrivit och kolla vad han skrev: 

Marry me??
Love u JR!!
Alltså jag fick en chock, positiv alltså ;) hihi visst vi är redan förlovade sedan 6 år tillbaka men detta gjorde att jag bara älskar honom ännu mer <3 tänk att jag har en man som friar till mig 2 gånger!! Det måste vara äkta kärlek det! 

Sen var det lång fredag denna veckan också men det gick fort för vi satt nästan alla i samma rum och hade en riktigt trevlig fredagseftermiddag :) 
Ringde även till läkaren och bad om ny medicin eftersom den andra inte hjälpt men hon tyckte att jag var tvungen att lämna nytt prov innan hon kunde skriva ut någon ny medicin så jag får vara utan i helgen...suck. 

Efter jobbet så kom J och hämtade mig och sen åkte vi till McDonalds och hämtade mat, gott! Eftersom det bara finna McDonalds i stan eller på andra sidan stan så blir det inte så ofta som vi äter där så det blir extra gott när man väl gör det :) 
Blev en tidig kväll men det passade oss båda två bra eftersom vi var trötta efter en lång vecka. 


I går, lördag så åkte vi en sväng för att leta nya skor till J och även storhandla, blev inga skor till honom men en tröja till mig ;) de har nämligen rea på Team Sportia denna veckan och jag hade presentkort där så från början kostade tröjan 299:- och så 50% på det och så 113:- i presentkort så tröjan kostade mig 37:-! Perfekt!! 

När vi kom hem från stan så färgade jag mitt hår (själv för första gången och det blev faktiskt helt okej) medan J var ute och gick. Sen så bakade han en kladdkaka i "förlovningspresent" :)

Lördagsfin ;)

Nya tröjan och även ny hårfärg :)



Kvällen i går bestod av tacos och Melodifestivalen som vi inte tyckte så värst mycket om...brukar inte tycka att de första programmen är bra men detta året tyckte jag även att programledarna var skitdåliga. Inte alls min smak!! Hoppas att de bättrar sig för annars så blir hela programmet tråkigt...

I dag söndag så började vi dagen med en god frukost och sen så tyckte jag att det var dags att efter en vecka testa på att gå en promenad igen så jag passade även på att ha min nya tröja, är supernöjd :) Promenaden gick bra men det var väldigt halt så det gick inte så fort att gå men det var väldigt skönt att få komma ut och gå och få frisk luft! Ska höra med läkaren vad hon säger om motion om jag nu får ny medicin, för jag har läst olika på nätet om det. Vore skönt att kunna gå när jag känner att det går för mig (min kropp). Vill ju inte tappa den rutinen nu när vi kommit igång så bra! Det har ju inte blivit värre under helgen ännu så jag hoppas att det nu är på väg mot rätt håll men man vet ju inte...nätterna innan i natt har ju varit helt okej men i natt har varit den värsta på hela veckan så jag ska kanske inte ropa hej ännu.

Osminkad innan promenad...
Nya tröjan och redo på promenad. 
 Nu ska jag testa på att göra acrylnaglar och sedan ska jag bara ta det lugnt resten av dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar