Sidor

måndag 27 januari 2014

Fest och urinvägsinfektion

Hejsan hoppsan!

Denna veckan sprang iväg och avslutades inte riktigt som jag hoppats på...

Måndag-fredag: Varje dag började med en promenad med J <3 Börjar bli en riktigt skön vana och det är heller inte lika jobbigt längre :) Tyvärr har det varit väldigt kallt, blåsigt och halt denna veckan så det har varit svårt att hålla tempot uppe men vi har ändå hållit tiden.

Sen har det varit jobb. Efter det har det varit en del "måsten" innan vi kommit hem från jobben och sen ska man laga mat och plocka undan och sist landa i soffan en stund innan det är dags för sängen och sen så börjar det om igen.

Roligare än så har det inte varit...

Lördag: Denna dag så gick vi upp kl 4 för att gå ut och gå och sen gå och lägga sig igen, såå himla skönt!! Sen så gick vi upp och åt en god frukost och bara myste <3 Efter det så fixade jag mina naglar och under tiden så städade J hela lägenheten ;) haha bra fördelning va?! Sen var det dags att fixa håret, smink och kläder innan det var dags att gå över till grannen K för att glas vin innan vi for vidare till festen hos I. Mycket trevlig pratstund hos grannen! J skjutsade oss till I och där fick vi välkomstdrink och sedan var det en livscoach där som föreläste en stund, intressant!
Sen så satt vi och snackade och drack gott. Blev dock lite för mycket för mig men det gick bra ändå ;)
Sen gick vi vidare till ett uteställe där I hade bokat bord till oss, trevligt! Där fick vi en drink och satt och pratade. Tyvärr kände jag att jag inte mådde bra av all dryck så jag tackade för mig och bad J komma och hämta mig.

Naglar :)

Festfin
Festfin
En mycket trevlig fest med trevliga människor :) Grattis till dig I!!

Väl hemma så kände jag att något inte stämde för när jag var på toa så gjorde det jätte ont och jag kunde inte röra mig utan att det gjorde skit ont. Valde till slut efter några timmar att bära in kudde och täcke till toan så att J kunde få sova och jag inte behövde springa upp så fort jag lagt mig. Så jag tillbringade natten mellan lördag och söndag på toaletten...ingen sömn för mig inte förutom några få minuter då och då. Varvade mellan golvet, toan och duschen...tur att det inte stör grannen att man duschar ;)
Till slut vid cirka 7-tiden så kände jag att jo men nu orkar jag nog i alla fall röra på mig lite utan att jag håller på att svimma av smärtan så jag förflyttade mig till soffan och där kunde jag till slut somna till i sittande position i cirka 30 minuter! Jippi! Haha. Sen så vaknade jag och fick gå på toa igen och sen satt jag och småslumrade fram till cirka 8-tiden då J kom upp och då åkte han iväg och handlade frukost och passade även på att veckohandla <3 Underbar man jag har! Fick även kuckelimuckmedicin av honom!!

Kuckelimuckmedicin 
Resten av dagen tillbringades i soffan förutom en stund på eftermiddagen, då kunde jag faktiskt sova cirka 2 timmar i sängen, underbart! J köpte även tranbärsjuice och tranbärs"tabletter" så jag försökte få i mig det under dagen också.

En inte allt för rolig avslutning på helgen men festen var rolig i alla fall ;) och jag slapp bakiskänslan (fast jag fick ju detta istället...)

Måndag: I dag så har jag varit hemma från jobbet för det känns inte hållbart att jobba med denna smärtan och att springa på toa stup i kvarten...
Ringde och fick en akuttid på vårdcentralen och även om provet inte visade på urinvägsinflammation, vilket hon inte heller trodde eftersom man ska hålla sig i 4 timmar helst vilket är helt omöjligt när man har detta så fick jag "diagnosen" urinvägsinfektion så nu ska jag äta penicillin i 5 dagar till att börja med och se om det går över.
Blir inget jobb imorgon heller men förhoppningsvis så hjälper medicinen så att jag kan jobba på onsdag men vi får se.

Nu ska jag kolla på film och vänta på att apoteket ska ringa angående min medicin för de hade datorstrul innan så de kunde inte lämna ut någon medicin. Annars får J åka och hämta ut någon annanstans.

Ha det bra!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar