Sidor

söndag 9 februari 2014

Inte mig själv riktigt...

Då var den söndag igen. Känns som att livet bara rusar förbi...fast just nu känns det som att det gärna får göra det så länge det stannar upp om ett tag med en ljusare framtid :) 

Känns som att vi står helt stilla i vårt liv jag och J på grund av hans jobbsituation. Så fort han får en fast tjänst så kan vi ju söka lån och sedan kolla på hus vilket är prio ett just nu. Sen får man se vad som händer ;) 

Denna veckan har varit lite upp och ner, jag har mått skit hela veckan, dels på grund av urinvägsinfektionen som jag fick ny medicin mot efter många om och men men också dels på grund av depressionen. Känns som att jag inte kan känna mig glad längre och den psykiska tröttheten gör det ju inte bättre. Har helt tappat livsglädjen igen vilket är väldigt jobbigt för man måste ju ändå gå upp och gå till jobbet även om jag hellre hade legat kvar under täcket och väntat på bättre tider. Har funderat på att börja med medicinen igen men samtidigt vill jag ju kunna känna mig fri från den men jag vet inte...ska se om detta kanske bara är en dipp som kanske vänder snart, annars får det bli medicin för samtalskontakt är ju meningslöst för då kommer jag bara bli mer stressad på jobbet eftersom man får ångest av att behöva gå därifrån...ond cirkel känns det som. 

Urinvägsinfektionen har blivit mycket bättre fram tills igår kväll då medicinen var slut och jag fick riktigt ont igen men nu har jag köpt hem mer tranbärsdrick så ska testa om det hjälper, annars får jag ringa vårdcentralen igen...suck!! Känns konstigt att det inte vill försvinna. 

Denna veckan har jag i alla fall kunnat promenera på morgonen med J så det har känts skönt! Har också hunnit med en fika med fina C vilket kändes välbehövligt!! 

I går så hade jag en pysseldag medan J var i Kungsbacka med en kompis och kollade på en bil. Kändes skönt att få pyssla lite igen vilket jag inte har haft varken tålamodet till eller orken på väldigt länge. Så det kändes kul! 

I dag så har vi varit ute på roadtrip där vi åkte runt bland olika områden runt Halmstad för att kolla efter hus och vilka områden som vi kunde tänka oss att bo i. Blev inte så många kvar efter den rundan ;) haha men ändå skönt att veta var de ligger och hur de ser ut för innan hade jag ingen aning om var de låg osv. Man kanske hittar sitt drömhus ändå i något av de områdena! 

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med J för att ladda batterierna inför kommande jobbvecka. 

Fredagsfin :)

Tre små rätter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar