Sidor

tisdag 25 februari 2014

Ett år äldre

Då var man ett år äldre. I helgen så fyllde jag 24 och J 29 år :) Det firades med kalas hemma hos min pappa med min familj och på söndagen så åkte vi inom svärföräldrarna för lite tårta och mat där också :)

Veckan i sin helhet har gått fort! Känns som att det var måndag och sen fredag. Promenaderna har hängt med även om det inte ens märks på vågen :( till och med plus denna veckan....suck! Ändå äter jag mycket bättre nu men jag vet inte, känner mig i alla fall piggare och mår bättre av att gå ut och gå. Snart ska jag försöka börja springa också, då kanske det händer lite i alla fall!

I fredags så hämtade J mig på jobbet och så åkte vi hemåt Skövde/Skara :) Först så blev det ett stop i Kvänum där vi mötte upp pappa för en visningsrunda på först Kökets hus, vilka underbart fina kök det finns! och sen en runda inne på Kvänum Köks fabrik där pappa jobbar. Jag har ju sommarjobbat där för 8-9 år sedan så det var kul att se det igen och jag kände igen mig :)

Sen åkte vi vidare hem till pappa där jag äntligen fick chansen att säga hej till min fina änglakatt Tott och tända ljus vid hans grav och spela en fin låt för honom <3 Tårarna rann men jag kände att han fanns där och det var så fint! Saknar honom något enormt och det kändes väldigt tomt och jobbigt att han inte längre fanns där hemma hos pappa...

RIP älskade Tott <3

Kvällen spenderade vi i soffan med slapp och TV-tittande. Mysigt och välbehövligt!!

Lördagen började med att J grattade mig med min favoritsång :) och present! Sen en god frukost och sedan en promenad i blåsten. Usch, jag som trodde att man slapp det när man åkte inåt landet. Sen myste/lekte jag lite med Tippen och Zorro ute medan C städade inne. Efter det var det dags att byta om göra sig iordning för kalas :) Allt som allt var vi 13 personer! Stor familj har det blivit. Många fina presenter fick jag och även J. Mamma hade bakat tårta, varsin till mig och J eftersom vi inte gillar samma innehåll, haha. Mycket goda!! Tack mamma <3. Hon hade även bakat mina favoritkakor som jag bara älskar! C hade bakat bullar vilka var jättegoda, tack!! Sen hade man matkoma (fikakoma) ett bra tag haha.

Våra fina och goda tårtor gjorda av mamma <3

Presenter och jag och J <3

Jag och mina älskade syskon <3 

Jag och mina älskade syster <3

Mycket trevligt att alla kunde komma (synd K att du inte kunde komma!). Kul att passa på att träffa alla på en gång när man väl är uppe! Tack alla för alla fina presenter och ett trevligt kalas!!

Sen blev det Melodifestivalen och slapp i soffan, mysigt <3.

Tippen, Bamse och jag, Zorro (silver fastnade inte på bild denna helgen)

Söndagen började 04:30 då jag väckte J med min favoritlåt hihi och presenter. Sen så sov jag några timmar till och sedan så var det frukost, packa och säga hejdå innan vi begav oss hem till Halmstad igen....helgen gick på tok för fort och det kändes som att man inte alls hann med det man hade tänkt. Men får försöka åka upp en längre period framöver så att man hinner "vara" lite också. Tippen blev som alltid sur när jag skulle åka men han blir alltid lika glad när jag kommer så det måste vara äkta kärlek hihi <3

Grattis på födelsedagen älskade J <3


Nu så är det ny vecka och nya tag.

Hoppas ni får en toppenvecka! :)

1 kommentar:

  1. Jättekul att få träffa dig och fira din födelsedag ♥

    SvaraRadera