Sidor

måndag 21 oktober 2013

En långhelg med familjen :)

Då var det måndag och sista lediga dagen innan det är dags att jobba igen! I dag har jag rensat ut i garderoben och packat upp alla packning. Nu ska jag sätta mig i soffan och titta på film innan J kommer hem, då ska vi handla och sen gå ut och gå har vi tänkt J

Dessa semesterdagar har gått fort! Tråkigt men samtidigt förståeligt då det har varit fullspäckat schema varje dag.

Onsdag:
Dagen började med jobb 7:30–16:00. Sen bar det av till tåget, J var snäll och hämtade mig på jobbet så att jag slapp stressa med bussen. Tack <3 Väl på tåget kändes det skönt att äntligen vara på väg, det var ju ändå två månader sedan jag såg familjen sist (förutom mamma). 
I kungsbacka så tog det stop, först var beskedet att vi var strömlösa och att de jobbade med att lösa problemet. Redan då blev jag nervös att jag skulle missa tåget i Göteborg. Sedan ropar de ut i högtalarna att det är ungdomar på spåret så hela Göteborgsregionens tågspår är avstängda! F*n också! Efter cirka 15 minuter så ropar de ut att vi nu får rulla vidare igen men att vi är tvungna att stanna flertalet gånger fram till Göteborg på grund av andra tåg på banan och på grund av det kaos som ungdomarna orsakat i Göteborg. Så med detta medför det att alla övergångar till andra tåg inte gällde längre... men va f*n då måste man ju skynda sig till servicedisken och få ny biljett och sedan hinna med ett nytt tåg. Blev riktigt ledsen och arg eftersom det berodde på att några ungdomar lekte på spåret vilket inte kändes som en sak som man tycker att man rycker på axlarna mot, hade det däremot varit en olycka eller liknande hade det varit en annan sak...

Vi ankom till Göteborg 40 minuter senare än beräknad tid. Jag sprang till servicedisken och var först in ;) där fick jag snabb hjälp (tack Västtrafik) och sen fick jag snabbt springa för att hinna med mitt nya tåg vilket jag gjorde precis. Ankom sedan till Skövde 10 minuter för sent och mitt "ordinarie" tåg ankom 10 minuter efter det haha så jag hade tur i oturen denna gång! 
Trött jag efter allt strul!
Väl framme så bjöd farmor på kräftsoppa och vitlöksbröd och där var även min kusin K och min bror :) Mysigt!! Sen satt jag och K uppe till halv 3 på natten/morgonen, riktigt trevligt att få prata med dig!!

Torsdag:
Vaknade rätt så tidigt för att ha lagt mig så sent men efter lite frukost så kändes det rätt okej. Pappa kom förbi på fika med Tippen och Zorro <3 Kul :) Sen gjorde jag och farmor oss redo för att åka på nyinvigning av Hem & Hobby i Hjo, kul! Dock var det 30 minuters kö ut men vi kände att det var värt det! Sen så tog vi det mest lugnt på eftermiddagen. 
Vid 17-tiden så kom bror min och hämtade mig för en myskväll bara syster och bror <3 Riktigt mysigt med tacos och film :) Får vi göra om!!

Fredag: 
Vaknade i lagom tid och gick ner och åt frukost med farmor och farfar, sen så gick jag upp och packade mina saker och sen kom pappa och hämtade mig. Vi började med att åka och handla mat och sen så lunchade vi på stan J Mys på hög nivå!! Sen så åkte vi hem och packade upp och efter lite vila och byte av bilar hit och dit så kom J J som jag saknat honom <3

För att underlätta för pappa och C som skulle städa så tog vi ut hundarna på en promenad, skönt efter lite väl onyttiga dagar (men självklart värt det). Kallt var det också! Usch!!

Älskade Tott och jag <3
Zorro och jag <3
Älskade Tippen <3
Efter promenaden var det dags att göra i ordning sig och sen hjälpa till att duka och fixa inför kvällen. Pappas halvbror och halvsyster som jag aldrig träffat skulle komma med sina barn, mycket trevligt och nervöst att träffa dem. Men det blev riktigt lyckat och det var väldigt kul att få träffa dem!! En riktigt mysig fredag blev det J Tack alla!!

Lördag:
J åkte iväg tidigt för att polera pappas motorcykel hemma hos farmor och farfar och jag sov vidare en stund till innan jag gick upp och gick en promenad med pappa och hundarna. Sen så gjorde jag mig i ordning för en dag på stan med mamma.
Hittade det jag skulle vilket inte alltid brukar hända ;) ett par jeans (i en storlek mindre än vanligt!), ett linne och smycken. Mycket nöjd!! Sen blev det även fika och senare middag på stan <3 Mys!
Blev dock väldigt trött emot slutet efter all shopping så vi begav oss hemåt efter cirka 6 timmar på stan ;) hihi Tack för sällskapet mamma!

Hemma hos pappa blev det en lugn kväll i soffan framför TV:n. Skönt att bara få sitta ner och bara va lite också ;)

Egopic ;) 
Tott <3
Söndag:
Gick upp och åt frukost med pappa och C + alla katter som tiggde ;) Sen så gick vi ner och packade ihop våra saker. Satt en stund framför TV:n och slappade och sen åkte vi hemåt mot Halmstad. Stannade vi morfars grav och tände en lykta <3

Fina Silver ville inte att jag skulle packa ;)
Hejdå mys med Tippen
Morfar <3

Väl hemma landade vi i soffan och där blev vi kvar resten av dagen ;)

Verkligen tack alla inblandade under dessa dagar!! Det har varit supertrevligt att få träffa alla och få umgås med er! <3 

2 kommentarer: