Sidor

torsdag 22 augusti 2013

En helg hemma i Skövde =)

Nu har jag äntligen tagit mig tiden att sitta här med bloggen och berätta om helgen som var...

Började med att vi på fredagen åkte upp vid lunchtid vilket var väldigt skönt då vi kom fram vid 15-tiden :) Vi landade hos farmor och farfar där även kusin K var och hälsade på. Där fick vi god fika, äpplepaj med vaniljsås, gott!! Sen så blev det lite prat och mys med hundarna innan vi tog med oss K och åkte vidare till min bror och hans tjej för en grillkväll i deras hus. Mycket trevlig kväll blev det och med många goa skratt!! Synd att vi bor så långt från varandra för jag hade gärna umgåtts mer med dem!

Sen åkte vi hem till pappa och C och där var även min lillasyster :) blev inte så långvarigt fredagsmys där för alla var trötta så vi gick och la oss tidigt.
På lördagen så var det fest för farfar som fyllde 70 år! Vi valde ha att det hos min pappa eftersom farmor och farfar skulle slippa städa m.m. Blev en riktigt lyckad fest men god mat, super bra väder, god dricka och trevligt sällskap :) Allt som allt var vi 13 pers + 3 till som kom förbi och sa hej + 4 hundar, så det var livat kan man säga ;) Farfar var nöjd vilket var det viktigaste <3

Redo för fest :)
Jag
Min snygga sambo <3
Tippen <3
Zorro <3
Tott <3
På söndagen så åkte vi till mamma för att fira henne då hon fyllde 46 år! Där bjöds det på tårta, mat och efterrätt :) Mycket gott och en mycket trevlig dag! Tack för god mat och sällskap <3

Sen bar det va hemåt vilket aldrig är roligt men ett måste. Hoppas snart att jag kan komma upp igen, känns alltid lika jobbigt att lämna alla där hemma och åka så långt bort utan att veta när vi ses igen :( men det är ju så om man vill leva med sin kärlek och jag skulle inte vilja byta bort det så då får jag leva med att min familj bor så långt bort som de gör.

Väl hemma så inser jag hur trött jag är och att jag önskat att det var ännu en dag på helgen så att man kunde få sova ut och bara slappa men icke sa nicke, det var bara att packa upp och förbereda inför ännu en jobbvecka.

Tack alla för en underbar helg <3 Jag älskar er alla!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

5:2 dieten då, den fungerar faktiskt bra men det blev ju så klart lite extra mycket kalorier under helgen men det gör inte för man måste kunna få unna sig ibland också :) Annars så tröttnar man lätt på dieten och slarvar. Än så länge har jag inte motionerat så mycket som jag kunnat göra men de första fastedagarna var hemska då jag var väldigt trött och hade ont i huvudet vilket satt kvar dagen efter också men nu i dag var första fastedagen som jag faktiskt inte kände av varken huvudvärken eller tröttheten och jag har heller inte varit så hungrig så det går åt rätt håll!

1 kommentar:

  1. jättekul att se er oxå o få rå om er :) älskar dig! mamsen

    SvaraRadera