Sidor

tisdag 13 augusti 2013

5:2 dieten

Ja då var det dags att återigen försöka gå ner mina envisa kilon som åker upp och ner ;)

Denna gången har jag fastnat för 5:2 dieten då den passar oss som inte vill banta för jämnan! Jag har däremot ändrat den lite nu i början (och kanske längre) med att istället för att få äta 2000 kalorier på de "fria" dagarna så kommer jag äta endast 1200 kalorier, vissa undantag kommer det att bli men det gör ju inte så mycket eftersom jag ändå inte kommer upp i 2000 kalorier. På "fastedagarna" så äter man ju 500 kalorier vilket jag för första gången gjorde i dag. Jag ska vara ärlig och säga att det varit en utmaning då jag alltid brukar äta frukost vilket jag inte fick i dag, åt en lite gurkbit dock för att bara stilla hungern men det var bara 1 ynka kalori ;) annars så tog jag en shake (110 kalorier) vid fikat på jobbet, en annan shake (104 kalorier) till lunch, sen ett äpple (56 kalorier) till fikat och nu på kvällen så gjorde jag en soppa som innehåller 100 kalorier och ett knäckebröd (45 kalorier) till. Allt som allt blev det  416 kalorier och jag känner mig faktiskt mätt och belåten! Sen kan man ju alltid tänka på att imorgon så äter jag som vanligt igen, vilket har underlättat hela dagen :)

Mitt mål är 10 kg + lite till som en bonus om det går men annars är jag nöjd med 10 kg :) Jag kommer också att försöka komma ut mer och röra på mig, vet att det inte är någon idé att bestämma mig för att gå varje dag för det håller inte när det gäller mig men jag har bestämt att cirka tre gånger i veckan förutom cyklingen till och från jobbet (8 km) så ska jag utföra någon sorts motion.

Ett stort plus i kanten är att J också kör denna dieten fast på sitt sätt och det gör ju det hela lättare med maten på fastedagarna och de andra dagarna med för vi kan pusha varandra och stötta varandra när sötsuget knackar på dörren :)

Så alla ni som läser detta, häng på, för detta är en diet som jag tror stenhårt på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar