Sidor

tisdag 30 juli 2013

Husvisning och vinkväll =)

Då har ännu en vecka dragit igång. I går var jag bjuden på en återträff med gamla och nuvarande grannar från området för en vinkväll! Riktigt kul var det, tyvärr skulle jag ju upp och jobba i dag medan de andra har semester men jag hann ta ett par glas vin och umgås med de fina tjejerna :)
Var dock helt slut i morse när jag skulle cykla till jobbet men det var det värt! (sen att hela dagen har strulat p.g.a. datorer kanske inte var så lägligt men men).

I dag så har vi varit på vår första husvisning, bestämde oss förra veckan för att börja titta mer seriöst på hus och hittade då två stycken som vi föll för, det ena bokade vi visning på och det andra var vi förbi och kollade på bara och det var tur för det var inte alls som förväntat...men det vi var på visning på var väldigt fint och modernt, precis som vi vill ha det + att J var överlycklig då det fanns både dubbelgarage och en verkstad ;) men tror att det får gå till någon annan, vi har ju inte ens varit på banken ännu utan mest för skojs skull kolla runt lite och se vad man egentligen vill ha. Detta låg lite för långt ut på "landet" vilket jag känner mig nöjd med sen tidigare. Har blivit mer kär i stadsboende fast ändå på håll...om ni förstår.

Bild på huset, lånad av Hemnet
Känns väldigt kul och mysigt att påbörja denna process då det känns som att man kan se ljusare framåt nu och man kommer varandra närmare när man inser att det är på riktigt (hus är ju mer riktigt än en lägenhet tycker jag), man börjar tänka 10 år framåt och inte 2 år :)

Nu ska vi sätta oss och smälta dagens upplevelse och se på Allsång på skansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar