Sidor

måndag 19 mars 2012

Måndag

Min frånvaro har berott på sjukdom...

Började i onsdags eftermiddag känna mig illamående och kallsvettig men tänkte att det inte var så farligt utan jag gick klart i skolan och det var inga problem. Sen när jag slutat så cyklade jag och lämnade in min cykel (igen) och efter det så blev jag helt matt, orkade knappt röra mig och illamåendet blev värre så det blev hem och lägga sig i soffan. På kvällen fick J hjälpa mig till sängen för jag hade ingen ork i kroppen :(
Torsdagen orkade jag ta mig till och från soffan bara...var vaken någon timme och sen somnade jag igen. Det konstiga var att jag hade ingen feber eller spydde men orken var som bortblåst och illamående malde!
Fredagen orkade jag lite mer men var fortfarande helt slut i kroppen. Lördagen var bättre, orkade va uppe och damsuga och fixa lite men sen var jag mest stillasittande resten av dagen.
Igår kände jag mig piggare men tog det lugnt så att jag skulle kunna gå till skolan idag.
Ett stort plus till min underbara sambo som kom hem med kuckelimuck medicin (godis) till mig :) Det gjorde susen!!

I dag så var det skola och det har varit kämpigt med en kropp som bara vill sova och en mage som bara vill må illa men jag har klarat av det ändå! Hade engelska redovisning om skallen och det gick rätt bra för att inte ha övat överhuvudtaget ;) fick också tillbaka provet och det gick som det förra :( men nu har jag pratat med läraren och jag får fortsätta banka in allt i huvudet helt enkelt!!

Väl hemma så har jag diskat och lagat mat :) Linssoppa med morötter och tomater! Ska bli spännande att testa! Skulle gått ut och gått med J men eftersom kroppen inte riktigt är frisk än så får jag vänta med det :( bättre att bli helt frisk!

Nu ska jag snart avnjuta min soppa och sen blir det plugg och tv för min del resten av dagen.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt när man inte mår bra men inte är sjuk... men det är kroppens sätt att säga åt en att varva ner helt enkelt, du behövde nog denna vila helt enkelt =)
    Kram

    SvaraRadera