Sidor

måndag 17 juni 2013

Första dagen som jour

Då var helgen förbi och det var dags för en ny vecka igen. Hann ju knappt vila mig innan det var dags för jobb igen ;) dumma åska också som förstört min helg då jag blir så himla trött och får huvudvärk av den :( men men bara att ta nya tag inför nya veckan!

I dag var det dags att ha jouren helt själv! Shit vad nervös och spänd jag varit (utan anledning)...men tänk, det gick ju faktiskt riktigt bra! Var väldigt stressigt men det var ju bra på ett sätt då jag får lära mig på allvar hehe. Telefonen ringde typ hela tiden, usch och jag som verkligen inte gillar att prata i telefon, men det gick faktiskt bra det också :) stolt över mig själv faktiskt! Visst blev det lite "fel" och många frågor till kollegorna men det gör mig inget, i denna branschen har jag lärt mig att man aldrig kan fråga för mycket ;)

Var helt slut på eftermiddagen men som tur var jobbade jag bara till 16 så det gick bra. Väl hemma har jag lagat mat, blev pasta con polloen pastarätt bestående av kyckling, spenat, broccoli, soltorkade tomater, vitlök och citron :) Blev rätt gott även om smaken inte var så värst mycket att hurra för men jag är van, är det något jag aldrig klarar av i matväg så är det att smaksätta! Hade jag inte bott ihop med en utbildad kock så kanske jag hade varit nöjd men det är svårt att leva upp till hans smaklökar haha. Tur att det är han själv som lagar maten oftast :)


Nu ska vi slappa framför ett avsnitt NCIS och sen blir det nog tidig säng i dag för vi är båda helt slut!

1 kommentar:

  1. härligt att du fixade det. Du kan mer än vad du tror :)

    SvaraRadera