Sidor

måndag 7 oktober 2013

Tandläkaren, banken och pizzabak :)

Det är vad jag har sysslat med i dag!

Först så började dagen hos tandläkaren, hatar det men denna gången gick det super bra då jag inte hade varken tandsten eller hål. Gratis var det också då han tyckte att det inte var något att ta betalt för :) Gilla!!

Sen så gick jag vidare till banken för samtal/rådgivning om pensionssparande. Det gick också jätte bra och slutade med att jag startat ett pensionsspar, sparkonto och blivit nyckelkund :) Känns lovande. Efter det så åkte jag hem och åt lunch i godan ro.

Efter att ha slappat lite så gav jag mig på att baka pizzabullar och minicalzone, ett recept för 5:2 dieten. Gick väl sådär men hoppas att de smakar bra i alla fall. Ska berätta resultatet på torsdag då det är då jag/vi ska äta dem :) Efter bakningen så kollade jag på nya avsnitt av favoritserien Glee, jag bara älskar den! Helt underbar <3 hihi





Sen så tyckte visst monstret att det var dags att påminna mig om att jag inte får må bra och njuta av att bara va så en mycket jobbig ångestattack kom och jag tog mig igenom den med musik och min starka vilja till livet (vart nu den kom ifrån?!) och sen var den borta! Jag vann igen :) Önskar bara att jag ska få slippa att tävla mot den så ofta, hade varit skönt att bli av med den helt...men men så länge jag vinner är jag glad :)

Nu ska jag äta mat som J har lagat, hemmagjorda köttbullar, potatis, sås och lingon :) mumsfillibabba <3

Juste ja! I dag efter 7 veckor med 5:2 dieten har jag gått ner 2,2 kg och jag är superlycklig över det!! =)

Ps. Grattis till mig och alla Jenny/Jennie i efterskott och till mig och alla som heter Britt (vet att det är Britta i dag men det var Britt förr) på namnsdagen :)

1 kommentar: